مقایسه بیزینس کوچ و مشاور

آموزش مطالب گرافیک | طراحی سایت | وب برندینگ

مقایسه بیزینس کوچ و مشاور

مقایسه بیزینس کوچ و مشاور

اگر بخواهم با یک مثال تفاوت بین بیزینس کوچ با یک مشاور کسب‌وکار رو برایتان بیان کنیم، به این صورت میتوان گفت که یک باشگاه بدنسازی را در نظر بگیریم که وقتی برای ورزش وارد باشگاه می‌شوید سه حالت داره:

در حالت اول شما می‌توانید برنامه‌ای که مشاور، مربی یا مدیر باشگاه که به‌صورت عمومی روی دیوار برای روزهای هفته قرار داده را بخوانید و بر اساس اون برنامه ها شروع می کنید به ورزش کردن که بعضی اوقات بعضی حرکت هارو انجام میدین و بعضی وقت ها خیر که به این کار صحیح و خطا های فردی می‌گویند.

در حالت دوم شما خودتان به یک مربی مراجعه می‌کنید و از او در خواست یک برنامه می‌کنید. مربی هم با دیدن بدن و میزان کشش ظاهری که شما دارید به شما یک سری آموزش‌ها، برنامه ها رو میده که شما شروع کنید و برید جلو و در نهایت هم نسبت به اون کاری که انجام دادید و نسبت به هیکلتون به شما برنامه میده و هربار که رفتید اگر تمریناتتون رو انجام دادید که دادید، اگر ندادید بازهم نسبت به خروجی بعدی به شما برنامه میده، درست مانند یک پزشک که هر بار میخوایید به او مراجعه کنید مقداری پول پرداخت می‌کنید و پزشک هم در مقابل به شما می‌گوید که باید چه کارهایی انجام بدهید و چه‌کارهایی را خیر.

در حالت سوم زمانی که به باشگاه مراجعه می‌کنید، احساس می‌کنید به یک مربی خصوصی نیاز دارید که در زمان حضور در باشگاه بالای سر شما باشه، اگر نتوانستید وزنه بزنید مثل یک دوست به شما کمک کند و حتی بعد از باشگاه هم اگر سوال در مورد بدن‌سازی، رژیم غذایی و... داشتید، بپرسید و مربی هم باحوصله جواب شما رو میده، مربی خصوصی دائماً در کنار شماست مثل یک دوست و همکار با شما در ارتباط هست. خب حالا از مطالب بالا نتیجه می‌گیریم که کوچ در تمام مراحل شغلی، ثانیه به ثانیه کارتون در کنار شماست و با شما کسب و کارتون رو رشد می‌دهد، ولی مشاور فقط راهکارها رو به شما میگه با این که قدمت هردو بالاست، هردو حاذق و هردو حرفه ای هستند اما کوچینگ کمی رویکرد مدرن تر با فرایند های مدرن تری رو انجام میده و فقط نوع بودن و نوع عملکرد کوچینگ نسبت به مشاور کسب و کار مدرن تراست.

برای مشاهده ادامه اطلب کلیک کنید

کوچینگ در شیراز

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.