رایانش ابری کوانتومی چیست؟

آموزش مطالب گرافیک | طراحی سایت | وب برندینگ

رایانش ابری کوانتومی چیست؟

رایانش ابری کوانتومی (Quantum Cloud Computing) چیست؟

رایانش ابری کوانتومی، تکنولوژی رایانش کوانتومی را در قالب فضای ابری در اختیار سازمان‌ها، دانشگاهیان و سایر کاربران قرار می‌دهد.

رایانه‌های کوانتومی ابری با سرعت بیشتری کار می‌کنند و قدرت محاسباتی بالاتری نسبت به رایانه‌های معمولی دارند، زیرا آنها از اصول فیزیک کوانتومی هنگام حل مسائل محاسباتی پیچیده استفاده می‌کنند.

انواع مختلفی از کامپیوترهای کوانتومی وجود دارند، مانند بازپخت کوانتومی (Quantum Annealers)، شبیه ساز کوانتومی آنالوگ و کامپیوترهای کوانتومی جهانی. بازپخت کوانتومی در بین کامپیوترهای کوانتومی کم قدرت‌ترین در نظر گرفته می‌شوند اما برای حل مسائل بهینه سازی به خوبی کار می‌کنند. از طرف دیگر شبیه سازهای کوانتومی آنالوگ، سیستم‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند مسائل فیزیک و بیوشیمی را حل کنند.

کامپیوترهای کوانتومی جهانی قدرتمندترین و پرکاربردترین نوع کامپیوتر کوانتومی هستند. همچنین در میان گزینه‌های دیگر ساخت آنها سخت‌ترین است. رایانش جهانی به طور بالقوه می‌تواند به ۱ میلیون کیوبیت (واحدهای پایه اطلاعات کوانتومی) دسترسی داشته باشد. با این حال، فناوری فعلی تنها می‌تواند به حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیوبیت دسترسی داشته باشد.


مقایسه رایانش کوانتومی با رایانش معمولی

اما این مسائل چه ارتباطی با تکنولوژی بلاک چین دارد؟ از آنجایی که رایانش کوانتومی فوق‌العاده قدرتمند است، نگرانی‌هایی قابل توجهی را در جامعه بلاک چین ایجاد کرده است، زیرا می‌تواند به طور بالقوه به ضرر فناوری بلاک چین که امروزه می‌شناسیم مورد استفاده قرار گیرد.

اول، رایانش کوانتومی می‌تواند به صورت فرضی برای تقلب کردن در بلاک چین‌های اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین و به دست آوردن مزیت ناعادلانه نسبت به سایر ماینرها و تسلط بر استخراج بلاک چین مورد استفاده قرار گیرد. این مسئله شبکه‌های غیرمتمرکز با مکانیزم اثبات کار یا PoW مانند بیت‌کوین و لایت کوین را در معرض تهدید متمرکز شدن قرار می‌دهد.

دوم، رایانش کوانتومی همچنین از نظر تئوری می‌تواند کدهای رمزنگاری شده بلاک چین را رمزگشایی کند. این بدان معنی است که رایانش کوانتومی می‌تواند با استفاده از رمزنگاری، حمله به شبکه بلاک چین را امکان‌پذیر کند. با این حال، آینده برای سیستم‌های رمزنگاری شده آنچنان ناامیدکننده نیست، زیرا رایانش ابری کوانتومی ممکن است حتی راه حل‌های موثری برای محافظت و تقویت بلاک چین در برابر حملات کوانتومی ارائه دهد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.